Centrum Terapii i Rozwoju Komunikacji “Pogaduchy”
Adres:
Powstańców Śląskich 5, pokój 201, 53-332
Kontakt:
695 682 811
pogaduchy.centrum@gmail.com
W naszym Centrum budujemy systemy do porozumiewania się dla osób niemówiących i z trudnościami komunikacyjnymi. Ponadto wspieramy ich rozwój psychospołeczny, emocjonalny i wydobywamy potencjał, tak by w pełni mogli realizować się w swoim środowisku i świecie.
Podstawą naszej pracy jest bazowanie na mocnych stronach, możliwościach i zainteresowaniach osób, z którymi pracujemy. Jesteśmy przekonane, że tylko dzięki relacji opartej na poczuciu bezpieczeństwa może dojść do dwustronnej i efektywnej komunikacji.
Pracujemy w dwuosobowym zespole. Stale podnosimy swoje kwalifikacje poprzez szkolenia, kursy i regularne superwizje pod okiem najlepszych specjalistów w Polsce.
Nasi specjaliści:
Weronika Firlejczyk
O sobie:
Pedagożka specjalna, terapeutka komunikacji alternatywnej i wspomagającej.
W pracy najbardziej cieszą mnie długo wyczekiwane sukcesy komunikacyjne, które wypływają zarówno z pracy, jak i relacji, jaką mogę budować z uczestnikami zajęć. Dzięki empatii i uważności na drugiego człowieka nauczyłam się szukać inicjatywy komunikacyjnej i budować systemy do porozumiewania się tam, gdzie wydawać by się mogło, nie ma na to szans. Lubię pracę zarówno z osobami niemówiącymi, jak i tymi, które posługują się mową werbalną, ale mają inne trudności komunikacyjne. Dzięki bazowaniu na zainteresowaniach uczestników zajęć, czas, który spędzamy razem jest nie tylko nauką i pracą, ale też zabawą.
W 2020 r. byłam współpomysłodawczynią i realizatorką pilotażowego Programu Rozwoju Komunikacji w Dolnośląskim Stowarzyszeniu na Rzecz Autyzmu. Ponadto od roku 2018 jestem członkinią zarządu w tym Stowarzyszeniu.
Ukończone studia:
- Pedagogika: Rehabilitacja osób z niepełnosprawnością, studia licencjackie, Uniwersytet Wrocławski,
- Pedagogika specjalna, specjalność: Terapia Pedagogiczna i Rewalidacja Indywidualna, studia magisterskie, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
Kursy:
- Choreoterapia z elementami arteterapii
- Karta Oceny Rozwoju Psychoruchowego – KORP do diagnozy dzieci w wieku od 1. miesiąca do końca 9. roku życia, KomLogo,
- Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji. Blok I, II, III, IV, dr Magdalena Grycman,
- Wprowadzanie komunikacji alternatywnej i wspomagającej u osób z wieloraką niepełnosprawnością, stopień I, Centrum Rozwoju Porozumiewania Gadatek,
- Picture Exchange Communication System (PECS), Poziom I i II, Pyramid Educational Consultants,
- Rozwijanie Kluczowych Umiejętności Komunikacyjnych, Pyramid Educational Consultants,
- Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu, Synapsis,
- Growth Through Play System (GPS), stopień I, Fundacja Zrozumieć Autyzm,
- Zachowania Trudne u osób z autyzmem i całościowymi zaburzeniami rozwoju w podejściu rozwojowym – część I i II, Fundacja Zrozumieć Autyzm,
- Trening umiejętności społecznych I i II stopnia – Trener TUS, Soyer Centrum Szkoleniowe,
- Stymulacja bazalna - poziom podstawowy, poziom pogłębiający, Wibracja w Stymulacji Bazalnej, Zabawa Bazalna, Autyzm, Bazalne towarzyszenie do śmierci - Teresa Wysocka Basale Stimulation.
Konferencje:
- Praca z dziećmi autystycznymi. Autyzm – zagadnienie diagnozy i terapii, Stowarzyszenie “Pomocna Dłoń” w Kątach Wrocławskich,
- Praca z dziećmi i młodzieżą z zespołem nadpobudliwości ruchowej, Stowarzyszenie “Pomocna Dłoń” w Kątach Wrocławskich,
- Pierwsza Ogólnopolska Konferencja w Oławie poświęcona komunikacji wspomagającej AAC pt. “Rola partnera we wspomaganiu rozwoju komunikacji dzieci ze złożonymi problemami w komunikowaniu się”, Zespół Szkół Specjalnych w Oławie,
- “Rodzina i szkoła wsparciem dla dzieci z obniżoną sprawnością intelektualną”, Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 przy współudziale Wrocławskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli,
- Specjalne potrzeby, obowiązki i prawa ucznia z dysleksją, Terapeutyczna Szkoła Podstawowa nr 119 we Wrocławiu, Marta Bogdanowicz,
Anna Krzyszczuk
Ukończone studia:
- Pedagogika: Rehabilitacja osób z niepełnosprawnością, studia licencjackie, Uniwersytet Wrocławski,
- Pedagogika specjalna, specjalność: Terapia Pedagogiczna i Rewalidacja Indywidualna, studia magisterskie, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
Kursy:
- Trening umiejętności społecznych I i II stopnia – Trener TUS, Soyer Centrum Szkoleniowe,
- Arteterapia i terapia zajęciowa, Pracownia Psychoedukacji i Terapii. Agnieszka Wróbel,
- Karta Oceny Rozwoju Psychoruchowego – KORP do diagnozy dzieci w wieku od 1. miesiąca do końca 9. roku życia, KomLogo,
- Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji. Blok I, II, III, IV, dr Magdalena Grycman,
- Wprowadzanie komunikacji alternatywnej i wspomagającej u osób z wieloraką niepełnosprawnością, stopień I i II, Centrum Rozwoju Porozumiewania Gadatek,
- Picture Exchange Communication System (PECS), Poziom I i II, Pyramid Educational Consultants,
- Rozwijanie Kluczowych Umiejętności Komunikacyjnych, Pyramid Educational Consultants,
- Jak wspomagać dzieci z autyzmem w rozwijaniu funkcjonalnej komunikacji, moduł I, II i III, Synapsis,
- Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem, Synapsis,
- Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu, Synapsis,
- Dziewczyny w spektrum autyzmu. Doświadczenia i wyzwania, Fundacja Artonomia,
- Growth Through Play System (GPS), stopień I i II, Fundacja Zrozumieć Autyzm,
- Zachowania Trudne u osób z autyzmem i całościowymi zaburzeniami rozwoju w podejściu rozwojowym – część I i II, Fundacja Zrozumieć Autyzm,
- “Od stymulacji do interakcji. Kreatywna zabawa z dzieckiem w spektrum autyzmu.”, Fundacja Zrozumieć Autyzm,
- “Niedyrektywne metody pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu. Wspomaganie kompetencji językowych i komunikacyjnych dzieci ze spektrum autyzmu”, Alternatywne Brzmienie Słów.,Kamil Lodziński,
- Zabawa inspirująca rozwój, część I, Przylądek Dobrej Nadziei, Adrian Borowik,
- Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne – I stopień, Fundacja Promyk Słońca, Marta Bogdanowicz,
- Kurs wprowadzający HANDLE, The HANDLE Institute, Paul Baptie,
- Stymulacja bazalna - poziom podstawowy, poziom pogłębiający, Wibracja w Stymulacji Bazalnej, Zabawa Bazalna, Autyzm, Bazalne towarzyszenie do śmierci - Teresa Wysocka Basale Stimulation.
Konferencje:
- Praca z dziećmi autystycznymi. Autyzm – zagadnienie diagnozy i terapii, Stowarzyszenie “Pomocna Dłoń” w Kątach Wrocławskich,
- Praca z dziećmi i młodzieżą z zespołem nadpobudliwości ruchowej, Stowarzyszenie “Pomocna Dłoń” w Kątach Wrocławskich,
- Pierwsza Ogólnopolska Konferencja w Oławie poświęcona komunikacji wspomagającej AAC pt. “Rola partnera we wspomaganiu rozwoju komunikacji dzieci ze złożonymi problemami w komunikowaniu się”, Zespół Szkół Specjalnych w Oławie,
- “Rodzina i szkoła wsparciem dla dzieci z obniżoną sprawnością intelektualną”, Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 przy współudziale Wrocławskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli,
- Specjalne potrzeby, obowiązki i prawa ucznia z dysleksją, Terapeutyczna Szkoła Podstawowa nr 119 we Wrocławiu, Marta Bogdanowicz,
O sobie:
Jestem pedagożką specjalną i terapeutką komunikacji alternatywnej i wspomagającej. W pracy najważniejsze jest dla mnie nawiązywanie i budowanie relacji, która w konsekwencji prowadzi do ujawnienia potencjału osoby, z którą pracuję, a przede wszystkim do skomunikowania się z nią. W swojej pracy zajmuję się budowaniem indywidualnych systemów komunikacyjnych dla osób niemówiących oraz systemów wspomagających komunikację dla tych, którzy wykazują trudności w zakresie porozumiewania się. Oprócz tego
Jestem ponadto członkinią zarządu Dolnośląskiego Stowarzyszenia na Rzecz Autyzmu.
W 2020 r. byłam współpomysłodawczynią i realizatorką pilotażowego Programu Rozwoju Komunikacji w Dolnośląskim Stowarzyszeniu na Rzecz Autyzmu. Ponadto od roku 2018 jestem członkinią zarządu w tym Stowarzyszeniu.